Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Απάντηση στον φίλο Νότη Ανανιάδη

Αγαπητέ κε Ανανιάδη

Φίλε και συνδημότη Νότη

Με χαρά διαπίστωσα ότι υπήρξε απάντηση και «αντίδραση» στα λεγόμενα μου για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, τις παραστάσεις του και την έως τώρα ακολουθούμενη εμπορική και λειτουργική πολιτική .

Και βέβαια συμφωνούμε ότι το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά πρέπει και οφείλει να ανεβάζει υψηλού επιπέδου παραστάσεις και εκδηλώσεις. Ουδείς ισχυρίζεται το αντίθετο ! Και βέβαια η συγκεκριμένη παράσταση , που στάθηκε αφορμή για την τοποθέτηση μου, θα είναι υψηλού επιπέδου .

Μήπως όμως και οι άλλες παραστάσεις που ανεβαίνουν στο θέατρο του Πειραιά δεν είναι υψηλού επιπέδου ; Γιατί λοιπόν αυτές οι παραστάσεις δεν «αγοράζονται» από τον ΟΠΑΝ και κλείνονται συμφωνίες με ποσοστά επί των εισιτηρίων ; Γιατί «κάποιες» παραστάσεις πληρώνονται αδρά ; Ασφαλώς και δεν είμαι τεχνοκριτικός , απλά θεατρόφιλος ! Θα μπορούσε η ακολουθούμενη πολιτική για το κλείσιμο συμφωνιών να είναι μία : ποσοστό επί των εισιτηρίων για τον παραγωγό και τα υπόλοιπα στον ΟΠΑΝ. Κι αυτός ο τρόπος , τουλάχιστον μέχρι να έχουμε κάποια κριτήρια για την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων και να σταθεί στα «πόδια» του το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Αν ακολουθήσουμε τη λογική «λεφτά υπάρχουν» ( βλέπε επιχορήγηση 1.000.000 € από την κυβέρνηση), άρα μπορούμε να δίνουμε όσα θέλουμε και να αγοράζουμε ότι θέλουμε, τότε πολύ σύντομα θα δημιουργήσουμε μια «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά του Δημοτικού θεάτρου Πειραιά η οποία πολύ δύσκολα θα μπορεί να καλυφθεί από οποιονδήποτε.

Και βέβαια συμφωνούμε ότι πρέπει και οφείλει η κεντρική εξουσία να δίδει ετήσια επιχορήγηση ικανή για να λειτουργήσει το θέατρο. Αυτό , εξάλλου , έχει υποστηρίξει η ανεξάρτητη δημοτική κίνηση «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ» από τους πρώτους στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας. Σήμερα υπάρχει ο «κουμπάρος» πρωθυπουργός ….. αύριο δεν υπάρχει …… και τότε….. τότε τι ;

Διαφωνία δεν υπάρχει φίλε Νότη και οι απόψεις μου αυτές έχουν εκφραστεί επανειλημμένως (http://www.pireasoloimazi.gr/2013/11/25112013.html, http://www.pireasoloimazi.gr/2013/11/2.html ).

Ούτε σκοπιμότητα υπήρχε από την πλευρά μου, όπως αφήνεις να εννοηθείς στο κείμενο – απάντηση σου μέσω του έγκριτου ιστοτόπου www.portnet.gr , ούτε διεκδικώ δάφνες τεχνοκριτικού .Απλά θεατρόφιλος και άνθρωπος με κοινή λογική πιστεύω ότι είμαι .

Όσο φίλος όμως και να είναι κανείς του θεάτρου, στις δύσκολες εποχές που ζούμε, αδυνατεί να καταβάλει ποσό 40, 30 ή 20 ευρώ για την συγκεκριμένη παράσταση, ούτε 15 ευρώ αν είναι φοιτητής ή 10 ευρώ αν είναι άνεργος !! Εκ προοιμίου λοιπόν, πιστεύω, με τόσο υψηλές τιμές ( άρα εμπορική πολιτική ) η παράσταση είναι «καταδικασμένη» να έχει μικρή προσέλευση κοινού και συνεπώς χαμηλά έσοδα. (ο παραγωγός δεν χάνει χρήματα, τα έχει προεισπράξει για το ανέβασμα της παράστασης, ο Δήμος Πειραιά χάνει ! ) . Δεν θα μπορούσε να αναζητηθεί χορηγός για το ανέβασμα κάποιων πολυέξοδων παραστάσεων, ώστε να μπορέσει να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου κι έτσι να προσελκύσει πολύ περισσότερο κόσμο ; Και με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζεις μαζική προσέλευση και χαμηλή τιμή , συνεπώς υψηλότερα έσοδα για τον Δήμο Πειραιά.

Η συνέχεια λειτουργίας του Δημοτικού Θεάτρου θα δείξει ποιο είναι το σωστό και ποιο το λάθος.

Το παιδί που μόλις πριν 2 μήνες γεννήθηκε ( Δημοτικό Θέατρο ) και παραδόθηκε στους γονείς του (Δήμος Πειραιά και δημότες αυτής της πόλης) , πρέπει να μάθει να περπατάει και να μην πέφτει. Οφείλουμε να το βοηθήσουμε να περπατήσει σωστά με μικρά σταθερά βήματα στην αρχή ( αυτό το νόημα έχει και η όποια κριτική μου) κι όταν έρθει η ώρα να τρέξει ή και να πετάξει ακόμα, θα είμαστε εμείς αυτοί που θα χαρούμε πρώτοι γιατί συμβάλαμε στο να περπατήσει σωστά .


Με εκτίμηση

Αντώνης Καλογερόγιαννης

Δημοτικός Σύμβουλος «ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ"
Υποψ. Δήμαρχος Πειραιά
www.pireasoloimazi.gr
contact@pireasoloimazi.gr και pireas_oloi_mazi@yahoo.com