Το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής 2011-2021, όπως έχει κατατεθεί από τον Ιούνιο του 2011, αποτελεί τουλάχιστον μια βάση συζήτησης και προβληματισμού για τις μεγάλες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην πόλη μας. Αποτελεί μια πολύ καλή βάση έναρξης διαλόγου με τους τοπικούς φορείς για συγκεκριμενοποίηση δράσεων . Μέχρι εκεί όμως…… Τίποτα περισσότερο. Υπάρχουν κεντρικοί άξονες δράσης και γενικόλογες προτάσεις έργων ώστε να οδηγηθούμε σε ανάπτυξη και της οικονομίας και του περιβάλλοντος και της κοινωνίας και να προδιαγράψουμε τις προοπτικές εξέλιξης. Είναι πλέον σαφές ότι δεν υπάρχουν για τον Πειραιά λεπτομερείς αναφορές παρά μόνο γενικές κατευθύνσεις. Πράγμα που δημιουργεί αρκετά ερωτηματικά και χώρο για σκοπιμότητες.
Για παράδειγμα, αναφέρεται η σύνδεση των ιστορικών κέντρων της Αθήνας και του Πειραιά μέσω μιας απρόσκοπτης διαδρομής κατά μήκος της οδού Πειραιώς στην οποία ενισχύονται οι χρήσεις πολιτισμού και αναδεικνύονται τα Μακρά Τείχη. Πρόταση απόλυτα σωστή που μας βρίσκει σύμφωνους. Επίσης, συμφωνούμε με την δημιουργία μουσείου σιδηροδρόμων στην περιοχή της Λεύκας. Συμφωνούμε απόλυτα με την πρόταση για την παραμονή ή και την εγκατάσταση νέων υπηρεσιών του Δημοσίου στο κέντρο του Πειραιά αλλά και με την οργάνωση και επέκταση δραστηριοτήτων στρατηγικής σημασίας όπως είναι οι ναυτιλιακές υπηρεσίες στην πόλη του Πειραιά . Θέτει προτεραιότητα σε μέτρα και έργα αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ στο Λεκανοπέδιο και ελαχιστοποίησης των διαμπερών κινήσεων με ΙΧ στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πρωτεύουσας, σε συνδυασμό με προγράμματα αναπλάσεων προς όφελος των ήπιων μορφών μετακίνησης και της ανάδειξης της φυσιογνωμίας των Κέντρων Πόλης Αθήνας και Πειραιά. Αποτελεί ίσως το σημαντικότερο σημείο, που αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την καθημερινή ζωή μας και τις μετακινήσεις μας στην πόλη μας. Είναι κάτι που χρήζει μεγάλης συζητήσεως για τον Πειραιά, ο οποίος έχει πολλές ιδιομορφίες εδάφους και υψομετρικές διαφορές αρκετές μεταξύ των συνοικιών του. Αναφέρεται το τραμ για τον Πειραιά και προτείνεται γραμμή Καμίνια- Φρεαττυδα- Χατζηκυριάκειο και γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα. Η επέκταση αυτή του τραμ μας βρίσκει αντίθετους. Το βασικό μέσο μεταφοράς πρέπει να είναι το Μετρό. Το μετρό που θα έρθει ως το Δημοτικό θέατρο από το Χαιδάρι, Νικαια, Μανιάτικα , Λιμάνι Πειραιά ας επεκταθεί κάνοντας έναν δακτύλιο υπόγειο σε όλο την περίμετρο της Πειραϊκής Χερσονήσου με σταθμούς εξυπηρέτησης των Νοσοκομείων Τζάννειο και Μεταξά. Υπόγειες μεταφορές χρειάζονται κι όχι επίγειες, μην επιβαρύνουμε την ήδη άσχημη κυκλοφοριακά κατάσταση του Πειραιά. Το τραμ καλό είναι ως επικουρικό μέσο μεταφοράς. Προτεινόμενη διαδρομή να συνεχίσει από το ΣΕΦ επί της Ομηρίδου Σκυλίτση, αφού υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, να φτάσει στο Λιμάνι του Πειραιά κι από εκεί να διακλαδωθεί σε 2 κατευθύνσεις, μια προς την περιοχή του Αγιου Νικολάου και μια προς την περιοχή του Αγίου Διονυσίου και συνέχεια προς Κερατσινι- Δραπετσωνα και Πέραμα, επί της περιμέτρου του ΟΛΠ, να μην επιβαρύνει άλλο το οδικό δίκτυο και να εξυπηρετεί και άμεσα τους ταξιδιώτες. Καμιά άλλη επέκταση του Τραμ στο κέντρο της πόλης ή στους δρόμους της πόλης και συμφωνούμε απόλυτα με τις δηλώσεις του Δημάρχου που είχε κάνει προ 2 ετών περίπου, ως βουλευτής τότε, ότι «το τραμ δεν χωράει στον Πειραιά. Ο Φασούλας κι ο Μίχας θέλουν να σας φέρουν το τραμ, Εγω όμως σας λέω ότι το τραμ δεν πρόκειται να έλθει στον Πειραιά. Αυτό που χρειάζεται ο Πειραιάς είναι το Μετρό».
Στους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου είναι αναγκαίος ο περιορισμός χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας. Δημιουργείται παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Λιμένα με τη Ζέα μέσω της Πειραϊκής ακτής, η οποία αναδεικνύεται σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία. Όμως για ποιο παράκτιο περίπατο μιλάμε όταν στον Λιμένα επεκταθεί η κρουαζιέρα.. τότε ο Πειραιώτης θα βλέπει μόνο τσιμέντο..
Συμφωνούμε απόλυτα με την πρόταση να γίνει η Πλατεία Κοραή με το Δημοτικό Θέατρο και την πλατεία Τερψιθέας πολιτιστικό επίκεντρο με επέκταση και αναβάθμιση των πεζοδρόμων για την προστασία των περιοχών κατοικίας και την ενίσχυση του τοπικού εμπορίου. Ελπίζουμε ότι δεν θα αργήσει πολύ και ότι θα το δούμε εντός της παρούσης θητείας του Δημάρχου. Συμφωνούμε απόλυτα με την σύνδεση Ιστορικού Κέντρου και κεντρικών αρχαιολογικών χώρων Πειραιά, όπως το Κονώνειο, το Αρχαιολογικό Μουσείο, η Ζέα και οι Αστικές Πύλες, με την Ηετιώνεια Ακτή, μέσω ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Διονυσίου. Διαφωνούμε πλήρως με την δημιουργία νέας προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια (η ατμοσφαιρική ρύπανση στη πόλη είναι ήδη εξαιρετικά μεγάλη), την κατασκευή του monorail και την μετατροπή της Παγόδας σε ξενοδοχείο.
Η δημοτική αρχή μας έδωσε να μελετήσουμε τις δικές της προτάσεις επί του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Πραγματικά είναι μια σοβαρή και ολοκληρωμένη πρόταση που έχει πολλές λεπτομέρειες οι οποίες δεν ξέρω κατά πόσο είναι απαραίτητες ή και δεσμευτικές σε αυτή τη φάση. Αρχικά, ο δήμος Πειραιά προτείνει το τραμ με χάραξη των γραμμών όπως ακριβώς τις είχε προτείνει τον Δεκέμβρη του 2008 η εταιρεία ΤΡΑΜ ΑΕ, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, δηλαδή να περάσει από Γρηγορίου Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Εθνικής Αντιστάσεως κλπ. Διαφωνούμε κάθετα με αυτή την χάραξη, διαφωνούμε με την άποψη του Δήμαρχου Μιχαλολιάκου και συμφωνούμε απόλυτα με την άποψη του βουλευτή Μιχαλολίακου τον Ιούνιο του 2009 (που ήταν κάθετα αντίθετος με την έλευση του ΤΡΑΜ)!! Στον Πειραιά δεν χωράει το τραμ !!! Και για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε, λέμε ναι στην έλευση του τραμ στην πόλη μας, όχι στην συγκεκριμένη χάραξη της διαδρομής και συντασσόμαστε με την άποψη που είχε εκφράσει ο Αντιδήμαρχος κος Κάρλες από τον Μάρτιο του 2006 και με θάρρος επανέλαβε και τώρα, στηρίζοντας πλήρως την άποψη μας.
Συμφωνούμε απόλυτα με την χάραξη ποδηλατόδρομων και την διασύνδεση των τοπικών διαδρομών με την περιηγητική διαδρομή της Πειραικής χερσονήσου. Επίσης να συνδεθούν οι ποδηλατικές διαδρομές με τις αρχαιότητες και τα μουσεία τα πόλης. Προτείνουμε (εδώ και 2 χρόνια) την δημιουργία μουσείου Τεχνολογίας και Καινοτομίας, την ψηφιακή ενοποίηση των μουσείων της πόλης μας και την ανάδειξη τους τόσο του Αρχαιολογικού όσο και του Ναυτικού Μουσείου σε πόλο έλξης και ενδιαφέροντος. Να δώσουμε κίνητρα να έρθουν επισκέπτες και ανάπτυξη στην πόλη μας. Και φυσικά είμαστε αντίθετοι σε όποια προσπάθεια μετακίνησης των Μουσείων, εντός των τοίχων του ΟΛΠ που αναμένεται να ιδιωτικοποιηθεί από την Τρόικα (Ν. 3985/2011, ΦΕΚ Α΄ 151, 4 Νοεμβρίου 2011). Τι σημαίνει αυτό..(;) Σημαίνει ότι η αναλγησία και οι καθυστερήσεις των δημοτικών αρχών, σχετικά με τις διεκδικήσεις, μέχρι τις 4/11/2011, ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ την παραχώρηση της διεκδικούμενης περιουσίας του δήμου σε Ιδιώτες.
Συμφωνούμε απόλυτα με την υπογειοποίηση της οδού Σκυλιτση, των γραμμών του Ηλεκτρικού και την δημιουργία μεγάλου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του ΣΕΦ όπως προτείνει και η δημοτική αρχή . Επίσης, συμφωνούμε με την δημιουργία νέου σταθμού του ΗΣΑΠ στην περιοχή των Καμινίων – μιας περιοχής αποκομμένης από το κέντρο- και προτείνουμε την εκμετάλλευση του χώρου της ΖΑΑΕ που βρίσκεται πολύ κοντά στο νέο σταθμό για να κατασκευαστεί υπόγειο χώρος στάθμευσης και επίγειος χώρος πρασίνου και αναψυχής με πολιτιστικές δραστηριότητες. Για τον περιξ του ποταμού Κηφισού χώρο, συμφωνούμε με τις προτάσεις της Δημοτικής αρχής και συμπληρώνουμε την κατασκευή χώρου άθλησης για στίβο που δεν έχει η πόλη μας από το 2004 (κάτι που ζητάμε εδώ και 2 χρόνια).
Χαιρόμαστε που η παρούσα δημοτική αρχή συμφώνησε με την άποψή μας για την εκμετάλλευση του Πύργου και την μετατροπή του σε κέντρο διοίκησης με συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των φορέων της περιοχής του Πειραιά. Συμφωνούμε με την δημιουργία χώρων στάθμευσης όπως αυτές προτείνονται από τον Δήμο με εξαίρεση το χώρο της Ραλλείου απέναντι από το Δημοτικό διότι αυτό προϋποθέτει την κατεδάφιση του κτιρίου (ειδικά όταν ο δήμος σπαταλάει χιλιάδες ευρώ σε ενοίκια). Αντί αυτού προτείνουμε το οικόπεδο απέναντι από το Παλαιό Ταχυδρομείο (ανταλλαγή) και την εκμετάλλευση του κτιρίου της Ραλλείου για άλλο σκοπό. Επίσης προτείνουμε και την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στον Προφήτη Ηλία, στα παλαιά καταφύγια.
Ως προς την αξιοποίηση της δημοτικής έκτασης στην Πειραικη Χερσόνησο, συμφωνούμε απόλυτα με την απόδοση της δημοτικής έκτασης εντός της ζώνης του ΟΛΠ στο Δήμο. Δεν συμφωνούμε όμως καθόλου με την υποσημείωση και τον υπαινιγμό για μετακίνηση της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων από τον Πειραιά στις Σπέτσες. Η Σχολή είναι ιστορία για την πόλη μας, όπως και η ναυτοσύνη γενικότερα, και την ιστορία την σεβόμαστε. Συμφωνούμε με την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Παπαδογιωργή και τις προτεινόμενες χρήσεις. Συμφωνούμε με την δημιουργία εργοστασίου διαχείρισης αποβλήτων στην περιοχή του Σχιστού. Κάτι που αν γίνει με σωστές προδιαγραφές και σεβασμό στο περιβάλλον θα ωφελήσει όλους τους όμορους δήμους. Διαφωνούμε όμως με την επέκταση του παζαριού, που μετά βίας ελέγχεται σήμερα.
Εν κατακλείδι, αυτό που έχει σημασία για όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια είναι να εξασφαλίζονται όλοι οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι και να υπάρχει ένα πρόγραμμα, ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και φυσικά μετά διοικητική επίβλεψη. Χωρίς αυτά, δεν μπορεί να προχωρήσει η φάση υλοποίησης και η όλη προσπάθεια θα καταλήξει ένα ακόμα ξεχασμένο σχέδιο στο συρτάρι.
Για παράδειγμα, αναφέρεται η σύνδεση των ιστορικών κέντρων της Αθήνας και του Πειραιά μέσω μιας απρόσκοπτης διαδρομής κατά μήκος της οδού Πειραιώς στην οποία ενισχύονται οι χρήσεις πολιτισμού και αναδεικνύονται τα Μακρά Τείχη. Πρόταση απόλυτα σωστή που μας βρίσκει σύμφωνους. Επίσης, συμφωνούμε με την δημιουργία μουσείου σιδηροδρόμων στην περιοχή της Λεύκας. Συμφωνούμε απόλυτα με την πρόταση για την παραμονή ή και την εγκατάσταση νέων υπηρεσιών του Δημοσίου στο κέντρο του Πειραιά αλλά και με την οργάνωση και επέκταση δραστηριοτήτων στρατηγικής σημασίας όπως είναι οι ναυτιλιακές υπηρεσίες στην πόλη του Πειραιά . Θέτει προτεραιότητα σε μέτρα και έργα αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ στο Λεκανοπέδιο και ελαχιστοποίησης των διαμπερών κινήσεων με ΙΧ στην ευρύτερη κεντρική περιοχή της Πρωτεύουσας, σε συνδυασμό με προγράμματα αναπλάσεων προς όφελος των ήπιων μορφών μετακίνησης και της ανάδειξης της φυσιογνωμίας των Κέντρων Πόλης Αθήνας και Πειραιά. Αποτελεί ίσως το σημαντικότερο σημείο, που αναμένεται να επηρεάσει άμεσα την καθημερινή ζωή μας και τις μετακινήσεις μας στην πόλη μας. Είναι κάτι που χρήζει μεγάλης συζητήσεως για τον Πειραιά, ο οποίος έχει πολλές ιδιομορφίες εδάφους και υψομετρικές διαφορές αρκετές μεταξύ των συνοικιών του. Αναφέρεται το τραμ για τον Πειραιά και προτείνεται γραμμή Καμίνια- Φρεαττυδα- Χατζηκυριάκειο και γραμμή Πειραιάς-Κερατσίνι-Πέραμα. Η επέκταση αυτή του τραμ μας βρίσκει αντίθετους. Το βασικό μέσο μεταφοράς πρέπει να είναι το Μετρό. Το μετρό που θα έρθει ως το Δημοτικό θέατρο από το Χαιδάρι, Νικαια, Μανιάτικα , Λιμάνι Πειραιά ας επεκταθεί κάνοντας έναν δακτύλιο υπόγειο σε όλο την περίμετρο της Πειραϊκής Χερσονήσου με σταθμούς εξυπηρέτησης των Νοσοκομείων Τζάννειο και Μεταξά. Υπόγειες μεταφορές χρειάζονται κι όχι επίγειες, μην επιβαρύνουμε την ήδη άσχημη κυκλοφοριακά κατάσταση του Πειραιά. Το τραμ καλό είναι ως επικουρικό μέσο μεταφοράς. Προτεινόμενη διαδρομή να συνεχίσει από το ΣΕΦ επί της Ομηρίδου Σκυλίτση, αφού υπογειοποιηθούν οι γραμμές του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, να φτάσει στο Λιμάνι του Πειραιά κι από εκεί να διακλαδωθεί σε 2 κατευθύνσεις, μια προς την περιοχή του Αγιου Νικολάου και μια προς την περιοχή του Αγίου Διονυσίου και συνέχεια προς Κερατσινι- Δραπετσωνα και Πέραμα, επί της περιμέτρου του ΟΛΠ, να μην επιβαρύνει άλλο το οδικό δίκτυο και να εξυπηρετεί και άμεσα τους ταξιδιώτες. Καμιά άλλη επέκταση του Τραμ στο κέντρο της πόλης ή στους δρόμους της πόλης και συμφωνούμε απόλυτα με τις δηλώσεις του Δημάρχου που είχε κάνει προ 2 ετών περίπου, ως βουλευτής τότε, ότι «το τραμ δεν χωράει στον Πειραιά. Ο Φασούλας κι ο Μίχας θέλουν να σας φέρουν το τραμ, Εγω όμως σας λέω ότι το τραμ δεν πρόκειται να έλθει στον Πειραιά. Αυτό που χρειάζεται ο Πειραιάς είναι το Μετρό».
Στους λιμένες Ζέας και Μικρολίμανου είναι αναγκαίος ο περιορισμός χρήσεων αναψυχής και η προστασία των περιοχών κατοικίας και του παραδοσιακού εμπορίου μικρής κλίμακας. Δημιουργείται παράκτιος περίπατος που συνδέει τον Κεντρικό Λιμένα με τη Ζέα μέσω της Πειραϊκής ακτής, η οποία αναδεικνύεται σε πράσινη αρχαιολογική ζώνη με ήπια κυκλοφορία. Όμως για ποιο παράκτιο περίπατο μιλάμε όταν στον Λιμένα επεκταθεί η κρουαζιέρα.. τότε ο Πειραιώτης θα βλέπει μόνο τσιμέντο..
Συμφωνούμε απόλυτα με την πρόταση να γίνει η Πλατεία Κοραή με το Δημοτικό Θέατρο και την πλατεία Τερψιθέας πολιτιστικό επίκεντρο με επέκταση και αναβάθμιση των πεζοδρόμων για την προστασία των περιοχών κατοικίας και την ενίσχυση του τοπικού εμπορίου. Ελπίζουμε ότι δεν θα αργήσει πολύ και ότι θα το δούμε εντός της παρούσης θητείας του Δημάρχου. Συμφωνούμε απόλυτα με την σύνδεση Ιστορικού Κέντρου και κεντρικών αρχαιολογικών χώρων Πειραιά, όπως το Κονώνειο, το Αρχαιολογικό Μουσείο, η Ζέα και οι Αστικές Πύλες, με την Ηετιώνεια Ακτή, μέσω ιστορικού σιδηροδρομικού σταθμού Αγίου Διονυσίου. Διαφωνούμε πλήρως με την δημιουργία νέας προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια (η ατμοσφαιρική ρύπανση στη πόλη είναι ήδη εξαιρετικά μεγάλη), την κατασκευή του monorail και την μετατροπή της Παγόδας σε ξενοδοχείο.
Η δημοτική αρχή μας έδωσε να μελετήσουμε τις δικές της προτάσεις επί του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Πραγματικά είναι μια σοβαρή και ολοκληρωμένη πρόταση που έχει πολλές λεπτομέρειες οι οποίες δεν ξέρω κατά πόσο είναι απαραίτητες ή και δεσμευτικές σε αυτή τη φάση. Αρχικά, ο δήμος Πειραιά προτείνει το τραμ με χάραξη των γραμμών όπως ακριβώς τις είχε προτείνει τον Δεκέμβρη του 2008 η εταιρεία ΤΡΑΜ ΑΕ, χωρίς καμιά διαφοροποίηση, δηλαδή να περάσει από Γρηγορίου Λαμπράκη, Βασιλέως Γεωργίου, Εθνικής Αντιστάσεως κλπ. Διαφωνούμε κάθετα με αυτή την χάραξη, διαφωνούμε με την άποψη του Δήμαρχου Μιχαλολιάκου και συμφωνούμε απόλυτα με την άποψη του βουλευτή Μιχαλολίακου τον Ιούνιο του 2009 (που ήταν κάθετα αντίθετος με την έλευση του ΤΡΑΜ)!! Στον Πειραιά δεν χωράει το τραμ !!! Και για να εξηγούμαστε και να μην παρεξηγούμαστε, λέμε ναι στην έλευση του τραμ στην πόλη μας, όχι στην συγκεκριμένη χάραξη της διαδρομής και συντασσόμαστε με την άποψη που είχε εκφράσει ο Αντιδήμαρχος κος Κάρλες από τον Μάρτιο του 2006 και με θάρρος επανέλαβε και τώρα, στηρίζοντας πλήρως την άποψη μας.
Συμφωνούμε απόλυτα με την χάραξη ποδηλατόδρομων και την διασύνδεση των τοπικών διαδρομών με την περιηγητική διαδρομή της Πειραικής χερσονήσου. Επίσης να συνδεθούν οι ποδηλατικές διαδρομές με τις αρχαιότητες και τα μουσεία τα πόλης. Προτείνουμε (εδώ και 2 χρόνια) την δημιουργία μουσείου Τεχνολογίας και Καινοτομίας, την ψηφιακή ενοποίηση των μουσείων της πόλης μας και την ανάδειξη τους τόσο του Αρχαιολογικού όσο και του Ναυτικού Μουσείου σε πόλο έλξης και ενδιαφέροντος. Να δώσουμε κίνητρα να έρθουν επισκέπτες και ανάπτυξη στην πόλη μας. Και φυσικά είμαστε αντίθετοι σε όποια προσπάθεια μετακίνησης των Μουσείων, εντός των τοίχων του ΟΛΠ που αναμένεται να ιδιωτικοποιηθεί από την Τρόικα (Ν. 3985/2011, ΦΕΚ Α΄ 151, 4 Νοεμβρίου 2011). Τι σημαίνει αυτό..(;) Σημαίνει ότι η αναλγησία και οι καθυστερήσεις των δημοτικών αρχών, σχετικά με τις διεκδικήσεις, μέχρι τις 4/11/2011, ΕΠΕΤΡΕΨΑΝ την παραχώρηση της διεκδικούμενης περιουσίας του δήμου σε Ιδιώτες.
Συμφωνούμε απόλυτα με την υπογειοποίηση της οδού Σκυλιτση, των γραμμών του Ηλεκτρικού και την δημιουργία μεγάλου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του ΣΕΦ όπως προτείνει και η δημοτική αρχή . Επίσης, συμφωνούμε με την δημιουργία νέου σταθμού του ΗΣΑΠ στην περιοχή των Καμινίων – μιας περιοχής αποκομμένης από το κέντρο- και προτείνουμε την εκμετάλλευση του χώρου της ΖΑΑΕ που βρίσκεται πολύ κοντά στο νέο σταθμό για να κατασκευαστεί υπόγειο χώρος στάθμευσης και επίγειος χώρος πρασίνου και αναψυχής με πολιτιστικές δραστηριότητες. Για τον περιξ του ποταμού Κηφισού χώρο, συμφωνούμε με τις προτάσεις της Δημοτικής αρχής και συμπληρώνουμε την κατασκευή χώρου άθλησης για στίβο που δεν έχει η πόλη μας από το 2004 (κάτι που ζητάμε εδώ και 2 χρόνια).
Χαιρόμαστε που η παρούσα δημοτική αρχή συμφώνησε με την άποψή μας για την εκμετάλλευση του Πύργου και την μετατροπή του σε κέντρο διοίκησης με συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών των φορέων της περιοχής του Πειραιά. Συμφωνούμε με την δημιουργία χώρων στάθμευσης όπως αυτές προτείνονται από τον Δήμο με εξαίρεση το χώρο της Ραλλείου απέναντι από το Δημοτικό διότι αυτό προϋποθέτει την κατεδάφιση του κτιρίου (ειδικά όταν ο δήμος σπαταλάει χιλιάδες ευρώ σε ενοίκια). Αντί αυτού προτείνουμε το οικόπεδο απέναντι από το Παλαιό Ταχυδρομείο (ανταλλαγή) και την εκμετάλλευση του κτιρίου της Ραλλείου για άλλο σκοπό. Επίσης προτείνουμε και την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στον Προφήτη Ηλία, στα παλαιά καταφύγια.
Ως προς την αξιοποίηση της δημοτικής έκτασης στην Πειραικη Χερσόνησο, συμφωνούμε απόλυτα με την απόδοση της δημοτικής έκτασης εντός της ζώνης του ΟΛΠ στο Δήμο. Δεν συμφωνούμε όμως καθόλου με την υποσημείωση και τον υπαινιγμό για μετακίνηση της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων από τον Πειραιά στις Σπέτσες. Η Σχολή είναι ιστορία για την πόλη μας, όπως και η ναυτοσύνη γενικότερα, και την ιστορία την σεβόμαστε. Συμφωνούμε με την αξιοποίηση του Στρατοπέδου Παπαδογιωργή και τις προτεινόμενες χρήσεις. Συμφωνούμε με την δημιουργία εργοστασίου διαχείρισης αποβλήτων στην περιοχή του Σχιστού. Κάτι που αν γίνει με σωστές προδιαγραφές και σεβασμό στο περιβάλλον θα ωφελήσει όλους τους όμορους δήμους. Διαφωνούμε όμως με την επέκταση του παζαριού, που μετά βίας ελέγχεται σήμερα.
Εν κατακλείδι, αυτό που έχει σημασία για όλα τα μεγαλεπήβολα σχέδια είναι να εξασφαλίζονται όλοι οι αναγκαίοι οικονομικοί πόροι και να υπάρχει ένα πρόγραμμα, ένα χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και φυσικά μετά διοικητική επίβλεψη. Χωρίς αυτά, δεν μπορεί να προχωρήσει η φάση υλοποίησης και η όλη προσπάθεια θα καταλήξει ένα ακόμα ξεχασμένο σχέδιο στο συρτάρι.
Τοποθέτηση Καλογερόγιαννη για Ρυθμιστικο Σχέδιο Αττικής
Τοποθέτηση Κάρλε για Ρυθμιστικο Σχέδιο Αττικής
Τοποθέτηση εκπροσώπου ΟΑΣΑ για τις προτάσεις του Δήμου Πειραιά