Τρίτη 19 Απριλίου 2011

Εναλλακτικό σχέδιο και προτάσεις ανάπτυξης Πειραιά και Ο.Λ.Π.

1.ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:
• Χρήση σκαφών αναψυχής

Ο Πειραιάς δύναται να φιλοξενήσει ελάχιστα σκάφη λόγω κορεσμού. Τα σκάφη που δύναται να φιλοξενήσει ανήκουν κυρίως στα μεγάλα ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα που ελλιμενίζονται στη μαρίνα Ζέας (δεν την διαχειρίζεται ο δήμος Πειραιά).

Οι εγκαταστάσεις στο Πασαλιμάνι (οι οποίες είναι κορεσμένες) χρήζουν άμεσης συντήρησης, καθαρισμού και εκβάθυνσης.


• Κρουαζιέρες

Η κρουαζιέρα αποτελεί βασικό στόχο ανάπτυξης για τον ΟΛΠ ενώ για το δήμο Πειραιά θεωρείται όφελος για την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων στην πόλη. Δεδομένης της ανισοβαρής ανάπτυξης που στοχεύει ο ΟΛΠ με την εφαρμογή του μοντέλου ALL-INCLUSIVE, δημιουργούνται νέα δεδομένα, αποτρεπτικά για την ανάπτυξη της πόλης. Το μοντέλο ανάπτυξης ALL-INCLUSIVE εφαρμόστηκε από μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες στην χώρα μας και στο εξωτερικό. Το σκεπτικό του μοντέλου ανάγεται στην προσφορά όλων των υπηρεσιών και ψυχαγωγικών δράσεων που θα αναζητήσει ο επισκέπτης/ τουρίστας στον ίδιο χώρο με τη διαμονή του. Η εφαρμογή του μοντέλου αυτού έχει οδηγήσει πολλές επιχειρήσεις πλησίον των ξενοδοχειακών μονάδων σε μαρασμό δεδομένου ότι ελάχιστοι οι τουρίστες εγκαταλείπουν το χώρο διαμονής τους για να επισκεφτούν καταστήματα και χώρους εστίασης σε κοντινή απόσταση από το ξενοδοχείο.
Σε κάθε περίπτωση η κρουαζιέρα αναμένεται να δώσει μια ανάσα στον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης. Στα πλαίσια αυτά υπάρχει επιτακτική ανάγκη για διατήρηση της καθαριότητας στην πόλη, δημιουργία νέων υποδομών και επίλυση του κυκλοφοριακού.
Τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν είναι υπερ-επείγοντα, δεδομένης της κρίσης στην Β. Αφρική που μπορεί να θεωρηθεί μια ευκαιρία για την επιλογή του Πειραιά και της Ελλάδας γενικότερα ως εναλλακτικού προορισμού διακοπών.


• Θαλάσσια Σπορ

Οι ακτές και οι θάλασσα του Πειραιά δεν διατίθενται για θαλάσσια σπορ, δεδομένης μάλιστα και της ακαταλληλότητας (καμία γαλάζια σημαία για το 2010) των ακτών. Εύλογα ερωτήματα δημιουργούνται για την αδιαφορία σχετικά με τον εντοπισμό των αιτίων ρύπανσης και την βεβαίωση προστίμου.

Σε περίπτωση απορρύπανσης των ακτών και θαλασσών του Πειραιά οι κάτοικοι και οι επισκέπτες μπορούν να έχουν στη διάθεσή τους ένα ακόμα πόλο έλξης για την πόλη τους.


2. ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑΣ:
• Τοπική κουζίνα & Τοπικά προϊόντα
ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ: Κατανάλωση φαγητού και ποτού

Ο Πειραιάς αποτελούσε, ειδικότερα για την δεκαετία ‘70 & ’80, γευστικό προορισμό για κατανάλωση ψαριών με την θέα της θάλασσας. Επίσης αποτελούσε μια γρήγορη διέξοδο από την πόλη, σημείο ραντεβού για καφέ και ρομαντικές βόλτες στην παραλιακή ζώνη (Πασαλιμάνι- Καστέλα- Πειραϊκή). Εκτός από τουρίστες, την πόλη του Πειραιά την επισκέπτονταν και άλλοι κάτοικοι του λεκανοπεδίου.

Η σταδιακή μείωση των επισκεπτών στην πόλη, βασίζεται κυρίως στην επιβάρυνση του κυκλοφοριακού, στην εγκατάλειψη και ρύπανση της πόλης, καθώς και στην έλλειψη στρατηγικού μοντέλου ανάπτυξης.

Τα δεδομένα για την ΠΡΟΣΦΟΡΑ & ΖΗΤΗΣΗ αυτού του είδους τουρισμού είναι αποκαλυπτικά. Γενικότερα παρατηρείται μια αύξηση αριθμού ταξιδιωτών για τους οποίους το φαγητό είναι βασική συνιστώσα της συνολικής ταξιδιωτικής εμπειρίας ενώ ανάλογες κινήσεις για την προσέλκυση αυτού του είδους τουρισμού πραγματοποιούνται και σε άλλες χώρες (π.χ. Tasting Australia)

Η προσέλκυση τουριστών με γνώμονα την τοπική κουζίνα αποτελεί μέρος του αναπτυξιακού προγράμματος ΟΛΠ (δημιουργία χώρων εστίασης). Δυστυχώς όμως, αποτελεί και μέρος του κοινωνικού ιστού της πόλης. Κατά συνέπεια, περαιτέρω ανάπτυξη εντός του ΟΛΠ, σε τομείς και επιχειρήσεις που υπάρχουν ήδη στην πόλη του Πειραιά αναμένεται να έχει αρνητικό αντίκτυπο, ενώ μακροπρόθεσμα θα συμβάλει στον μαρασμό της εμπορικής δυναμικής της πόλης.
Από την άλλη, ο Πειραιάς, μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης (δήμος & περιφέρεια) θα πρέπει να επενδύσει περισσότερο στην εξωστρέφεια της πόλης αλλά και στις υποδομές που θα επιτρέψουν περισσότερους επισκέπτες να έρθουν.

3. ΠΕΡΙΗΓΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:
• Φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά περιοχής


Θεωρείται μορφή τουρισμού που συγκεντρώνει στοιχεία από τουρισμό υπαίθρου,
περιπατητικό τουρισμό και φυσιολατρικό τουρισμό. Ο Πειραιάς διαθέτει μεγάλο παραλιακό μέτωπο το οποίο διατίθεται για περιπάτους και εξερεύνηση αρχαιολογικών χώρων.

Πρόσφατα στοιχεία σχετικά με την προσφορά και τη ζήτηση σε αυτού του είδους τουρισμού υποδεικνύουν ότι υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για διακοπές δραστηριοτήτων και εξερεύνηση τόπου. Επίσης παρατηρείται αύξηση ευαισθητοποίησης ταξιδιωτών για περιβαλλοντικά θέματα. Τέλος πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η αναζήτηση εμπειριών και έννοια ταξιδιού ως “Real Experience” είναι άρρητα συνυφασμένες.

Στα πλαίσια αυτά πρέπει να κινείται και το σχέδιο ανάπτυξης της πόλης, με έμφαση, όπως αναφέρθηκε στην καθαριότητα (περιβαλλοντικά θέματα), τα έργα υποδομής για ελεύθερη διακίνηση πολιτών και επισκεπτών στο παραλιακό μέτωπο, συμπεριλαμβανομένων και ΑΜΕΑ καθώς και την επίβλεψη & αστυνόμευση των εν λόγω χώρων από τυχόν παράνομες καταλήψεις και σταθμεύσεις που μπορούν να ακυρώσουν την όλη προσπάθεια.


4. ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:
Ο πολιτιστικός και περιηγητικός τουρισμός αποτελούν την ναυαρχίδα για την προβολή της πόλης και προσέλκυση επισκεπτών.
Οι επισκέπτες και οι τουρίστες που ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία θεωρούν πρωταρχικό κριτήριο για την επιλογή προορισμού την πολιτιστική και πολιτισμική συνάντηση/ εμπειρία.
Πρόσφατα στοιχεία για τον πολιτιστικό τουρισμό και την προσφορά & ζήτηση υποδεικνύουν μια αλλαγή στο προφίλ των τουριστών και αυξητικές τάσεις στην αναζήτηση εμπειριών.
Η πόλη του Πειραιά διαθέτει αρχαιολογικό μουσείο, ναυτικό μουσείο και πολλούς αρχαιολογικούς χώρους που δυστυχώς δεν είναι γνωστοί ούτε στους επισκέπτες ούτε σε πολλούς Πειραιώτες.

Στα πλαίσια αυτά ο ΟΛΠ δημιούργησε το αναπτυξιακό του σχέδιο με γνώμονα την είσοδό του και σε αυτό το είδος τουρισμού, με την μεταφορά των εκθεμάτων του αρχαιολογικού μουσείου και την δημιουργία νέου μουσείου στην επικράτειά του. Η ανάπτυξη αυτή θεωρείται ανισοβαρής για την πόλη μιας και γδύνει τον Πειραιά από την κληρονομιά του. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα αφήσουμε κανένα σύγχρονο ΕΛΓΙΝ να αδειάσει το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης, ούτε το Ναυτικό. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε νέο Βρετανικό Μουσείο.
Στα πλαίσια αυτά, υπό την σκιά της βαριάς πολιτιστικής κληρονομιάς του Πειραιά οφείλουμε ως δημότες και να αναδεικνύουμε και να συντηρούμε αρχαιολογικούς χώρους, καθώς και να προβάλουμε. Εμείς οι ίδιοι είμαστε οι πρεσβευτές αυτού του ιστορικού δήμου και αν δεν γνωρίζουμε την ιστορία μας τότε πως μπορούμε να αναμένουμε από τους επισκέπτες να την γνωρίζουμε;


5. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:
Ο θρησκευτικός τουρισμός είναι ένας τομέας ανέγγιχτος στην πόλη του Πειραιά.
Πρόσφατα στοιχεία σχετικά με την προσφορά και την ζήτηση στον τομέα αυτό υποδεικνύουν αυξητικές τάσεις ενώ παρατηρείται και αύξηση και στα θρησκευτικά τουριστικά πακέτα. Προώθηση αυτού του είδους τουρισμού γίνεται και από άλλες χώρες.
Ο Πειραιάς διαθέτει πολύ όμορφες εκκλησίες, με εξαιρετική αρχιτεκτονική και αγιογράφηση. Η εκκλησία του Πειραιά είναι άρρητα συνδεδεμένη με την ιστορία και την ανάπτυξη αυτής της πόλης, ειδικά σε δύσκολες ιστορικές περιόδους.
Για την ανάπτυξη αυτού του είδους τουρισμού θα πρέπει να πραγματοποιηθεί διάλογος με την εκκλησία, ενώ απαιτείται η σύμφωνη και σεβαστή γνώμη της.

6. ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
Ο θεματικός τουρισμός αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση τουρισμού. Απαιτούνται υλικοτεχνικές υποδομές για την δημιουργία θεματικών πάρκων τα οποία αποτελούν πόλο έλξης τουριστών και επισκεπτών. Παρόμοιες επενδύσεις σε θεματικά πάρκα γίνονται στο εξωτερικό.
Η ανάπτυξη αυτού του τομέα από τον ΟΛΠ δύναται να προσελκύσει επισκέπτες στην πόλη του Πειραιά. Η ένταξη του θεματικού πάρκου σε ένα συγκεντρωτικό, ALL-INCLUSIVE, μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης ενδέχεται να εγκλωβίσει τους εν δυνάμει επισκέπτες εντός της περιοχής του ΟΛΠ με αποτέλεσμα την ανισοβαρή ανάπτυξη, εις βάρος του εμπορικού κόσμου της πόλης.


Πλαίσιο αναπτυξιακών δράσεων για την πόλη του Πειραιά




Για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης μακροχρόνιας στρατηγικής για την τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά κρίνουμε αναγκαία την αποτύπωση προτεραιοτήτων. Πρωτίστως θα πρέπει να υπάρξει μια ομόφωνη απόφαση όλων των φορέων του Πειραιά σχετικά με τα στοιχεία που αποδίδουν το μοναδικό χαρακτήρα - ταυτότητας της πόλης. Η αποτύπωση αυτή θα αποτελέσει κοινό τόπο για όλες τις περαιτέρω προσπάθειες.

1. Βασική προτεραιότητα αποτελεί η αύξηση επισκεπτών & τουριστών στην πόλη και όχι μόνο στον ΟΛΠ, οι οποίοι αναπάντεχα θα δώσουν ανάσα στην οικονομική ζωή στην πόλη.
2. Για την ελεύθερη μετακίνηση πολιτών και επισκεπτών στην πόλη υπάρχει ανάγκη βελτίωσης υποδομών: μονοδρομήσεις, επισκευές δρόμων, πεζοδρομίων.
3. Επίσης υπάρχει ανάγκη επίβλεψης / αστυνόμευσης των υποδομών ώστε να παραμένουν λειτουργικές. Π.χ. μια παράνομη στάθμευση μειώνει την προσβασιμότητα σε πεζοδρόμια ενώ τα καθιστά απαγορευτικά για την μετακίνηση ατόμων με κινητικά προβλήματα.
4. Ανάγκη ανάδειξης, συντήρησης και προβολής αρχαιολογικών χώρων- εξεύρεση πόρων & επιδοτήσεων. Υπάρχουν πολλοί αρχαιολογικοί χώροι στην πόλη μας κυριολεκτικά θαμμένοι κάτω από φυλλωσιές θάμνους. Πολλοί αρχαιολογικοί χώροι έχουν ελλιπές φωτισμό ενώ περισσότεροι δεν έχουν σήμανση & ταμπέλες ενημέρωσης για τους επισκέπτες.
5. Ανάγκη ύπαρξης επικοινωνίας και συνεργασίας με εταιρίες κρουαζιέρας και ταξιδιωτικά γραφεία για την αποτύπωση του Πειραιά ως ταξιδιωτικού προορισμού.
6. Ανάγκη για αποτύπωση της γνώμης των επισκεπτών στην πόλη (τουλάχιστον της κρουαζιέρας) με ερωτηματολόγια με σκοπό την βελτίωση των υποδομών της πόλης και προσαρμογή σε νέα δεδομένα και απαιτήσεις.
7. Καταχώρηση ΟΛΩΝ των αρχαιολογικών χώρων (με φωτογραφίες) σε ηλεκτρονικούς χάρτες (συμπεριλαμβανομένων της GOOGLE MAPS) καθώς και δημιουργία ή προσάρτηση διαδραστικών χαρτών σε επίσημους διαδικτυακούς χώρους της τοπικής αυτοδιοίκησης.
8. Δημιουργία ή επανέκδοση ενημερωμένου έντυπου χάρτη σε ξένες γλώσσες με την συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης & χορηγών για την προβολή της πόλης. Οι χάρτες θα βρίσκονται στην κρουαζιέρα του ΟΛΠ, και σε ταξιδιωτικά γραφεία & οργανισμούς του εξωτερικού.
9. Εγκατάσταση περισσοτέρων INFOKIOSKS για ενημέρωση των τουριστών (και όχι μόνο) καθώς και επίβλεψη για τυχόν αφίσο-ρύπανση.
10. Αναβάθμιση της σελίδας του δήμου και μετάφρασή της σε άλλες γλώσσες.
Το σκεπτικό της αναβάθμισης θα πρέπει να στοχεύει σε διαφορετικά είδη επισκεπτών της ηλεκτρονικής σελίδας του δήμου: α. Πολίτες/ δημότες β. Επισκέπτες. Η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση των τουριστών/ επισκεπτών σε ηλεκτρονικά μέσα που παρέχουν στοιχεία για ιστορία & πόλη ενδέχεται να αυξήσει την επισκεψιμότητα. Επίσης η ηλεκτρονική σελίδα του δήμου θα πρέπει είναι προσβάσιμη και από φορητές συσκευές (κινητά τηλέφωνα, tablet pc) ώστε να παρέχει και επιτόπιες πληροφορίες για την πόλη.
11. Εφαρμογή ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ με σκοπό την συνεχή και αδιάλειπτη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος στην πόλη του Πειραιά. Η ύπαρξη ολικής ποιότητας αναμένεται να συμβάλει καθοριστικά στην διατήρηση των θέσεων εργασίας στην πόλη, εντός και εκτός του ΟΛΠ.


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ προς Οργανισμό Λιμένος Πειραιά

Η ανεξάρτητη δημοτική παράταξη «Πειραιάς Όλοι Μαζί» θεωρεί καθήκον της, εκτός τυχόν ενστάσεις για τα αναπτυξιακά σχέδια του ΟΛΠ, να θέτει και εναλλακτικές προτάσεις. Από την πρώτη στιγμή που συνήλθε η δια-παραταξιακή επιτροπή για τον ΟΛΠ, ο «Πειραιάς Όλοι Μαζί» κατέθεσε συνολικές και στοιχειοθετημένες απόψεις για κάθε «αναπτυξιακή» δράση του οργανισμού.
Να σημειώσουμε ότι ΟΛΕΣ οι ενστάσεις που καταθέσαμε βασίζονται σε επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις που βασίζονται κυρίως στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του λιμένα (ΕΜΠ (2009-2010) [μέτρηση των αιωρούμενων μικροσωματιδίων PM10, με μέσο ετήσιο όριο από την Ε.Ε. τα 40 μg/m3, τα αποτελέσματα των μετρήσεων έδειξαν : 81,3 μg/m3 & 89,9 μg/m3 – πολύ μεγάλη υπέρβαση) καθώς και την επιχειρηματική περιχαράκωση του λιμένα στο ALL-INCLUSIVE μοντέλο.
Θεωρούμε ότι οι «πράσινες» δράσεις του ΟΛΠ για μείωση ρύπων στο λιμένα κινούνται γενικά σε καλή κατεύθυνση. Δυστυχώς όμως η επιβάρυνση στο περιβάλλον εντός και εκτός του λιμένα είναι αρκετά πάνω από τα όρια της Ευρωπαϊκής ένωσης και πράσινες δράσεις εκτιμάται δεν εξασφαλίζουν μείωση ρύπων όταν ταυτόχρονα προγραμματίζεται αύξηση του αριθμού ελλιμενισμένων κρουαζιερόπλοιων.
Η δεύτερη ένστασή μας αφορά την ανισοβαρή ανάπτυξη του ΟΛΠ, εις βάρος του υφιστάμενου εμπορικού κόσμου της πόλης του Πειραιά. Όποια ανάπτυξη μιας ανώνυμης εταιρίας όπως ο ΟΛΠ δεν θα πρέπει να θέτει σε κίνδυνο τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της πόλης. Ο «Πειραιάς Όλοι Μαζί» επιθυμεί μια βιώσιμη λύση η οποία θα στοχεύει στην διατήρηση θέσεων εργασίας εντός και εκτός του ΟΛΠ.
Ο ΟΛΠ είχε και δύναται να έχει μια συνδεδεμένη ιστορία και ανάπτυξη με την πόλη του Πειραιά. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα παραμείνει Οργανισμός Λιμένος Πειραιά και δεν θα μεταμορφωθεί σε Οργανισμό που Λυμαίνεται τον Πειραιά. Στα πλαίσια αυτά προτείνουμε τις ακόλουθες δράσεις:

1. Μεταστροφή από το ALL-INCLUSIVE μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης, στο μοντέλο Περιηγητικού Τουρισμού το οποίο αναμένεται να ωφελήσει και τον ΟΛΠ και την πόλη.
2. Δημιουργία Πολύ-χώρου Τέχνης και Συναυλιών
3. Δημιουργία Μουσείου Αρχαίας και Σύγχρονης Τεχνολογίας (σε συνεργασία με Γ.Γ.Ε.Τ.). Το συγκεκριμένο Μουσείο δύναται να αποτελέσει πόλο έλξης εκτός επισκεπτών/τουριστών και μαθητών και φοιτητών. Η χώρα μας έχει πολύ μεγάλη ιστορία σε θέματα τεχνολογίας που δεν είναι ιδιαίτερα γνωστά. Υπάρχουν πολλά εκθέματα στο σύνολο των Ελληνικών μουσείων της επικράτειας που το επιβεβαιώνουν αυτό. Στα πλαίσια αυτά δύναται η δημιουργία αντιγράφων αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας καθώς και η δημιουργία διαδραστικών εκθεμάτων. Η έκθεση θα παρέχει στον επισκέπτη μια εμπειρία τεχνολογίας από την αρχαιότητα μέχρι τα τελευταία επιτεύγματα των ερευνητικών ιδρυμάτων της χώρας. Να σημειωθεί ότι η ΓΓΕΤ πραγματοποιούσε για χρόνια εκθέσεις όπου παρουσιάζονταν τα αποτελέσματα της Ελληνικής Έρευνας και Ανάπτυξης, στο Ζάππειο και στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Το λιμάνι του Πειραιά, μπορεί να αποτελέσει το σημείο εκκίνησης νέων συνεργασιών στον τομέα της έρευνας και ανάπτυξης με την παράλληλη διοργάνωση συνεδρίων και παρουσιάσεων με τη συμμετοχή και άλλων φορέων.
Δεδομένης μάλιστα και της επισκεψιμότητα των τουριστών της κρουαζιέρας, των οποίων το προφίλ αποδίδει μάλλον οικονομικά καταξιωμένα άτομα, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για συμφωνίες και εξαγωγή Ελληνικής τεχνολογίας και τεχνογνωσίας. Το λιμάνι, εκτός από μέσο φυσικής διακίνησης, γίνεται και μέσο διακίνησης ιδεών και γνώσης.
4. Δημιουργία αντιγράφου της Αρχαίας Τριήρης ή διεκδίκηση επαναπατρισμού της από το Παλ. Φάληρο.
5. Δημιουργία παρουσιάσεων (ντοκυμαντέρ) τα οποία παρουσιάζουν την ιστορία της ναυτιλίας, δημιουργίας τριήρης, αποικιών, και αρχαίων μαχών (ξύλινα τείχη) με την συμβολή/συνεργασία του Ευγενίδιου Ιδρύματος και το ΙΜΕ.
6. Δημιουργία υποδομών για σταθερά μέσα τροχιάς (αντί MONORAIL) τα οποία θα διασυνδέονται με το υφιστάμενο κυκλοφοριακό δίκτυο, καθώς και το Πέραμα και Φάληρο.
7. Δημιουργία πράσινου όπου υπάρχουν ελεύθεροι χώροι και στέγες
8. Δημιουργία Ποδηλατόδρομου εντός του ΟΛΠ
9. Χορηγία εμπορικού συλλόγου και ΟΛΠ για την αγορά (εκτίμηση 50-100) ποδηλάτων ηλεκτρικά υποβοηθούμενων με στόχο την διευκόλυνση των τουριστών για περιήγηση στην πόλη του Πειραιά. Το σκεπτικό της συγκεκριμένης δράσης αποτελεί ή απρόσκοπτη μετακίνηση των επισκεπτών στην πόλη μας προσπαθώντας παράλληλα να υπερπηδήσει το πρόβλημα της στάθμευσης ειδικότερα έξω από αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
10. Για τον ίδιο λόγο προωθούμε τη δημιουργία χώρων στάθμευσης ποδηλάτων, έξω από σημεία αναφοράς όπως αρχαιολογικό μουσείο, ναυτικό μουσείο, αρχαιολογικοί χώροι, δημοτικό θέατρο κλπ
11. Δημιουργία (αν δεν υπάρχει) και προώθηση περιηγητικού οδηγού για τον Πειραιά με γνώμονα την κίνηση με ποδήλατο ή πεζή.
12. Δημιουργία πιάτσας ταξί πλησίον της γέφυρας του Ηλ. Σταθμού, εντός του ΟΛΠ ώστε να μην επιβαρύνεται το υφιστάμενο οδικό δίκτυο και να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επιβάτες.
13. Επικοινωνία με εκδοτικούς οίκους που εκδίδουν ταξιδιωτικούς οδηγούς και προσθήκη περισσότερων στοιχείων για την πόλη μας.
14. Αξιοποιούμε το τελευταίο LIBERTY σε συνεργασία με τον ΟΛΠ (μουσείο μετανάστευσης στα πρότυπα του ELLIS ISLAND) με δια-δραστική περιήγηση (η και ντοκιμαντέρ) και παράλληλα και δημιουργία πωλητηρίου ενθύμιων ή ακόμα και φιλοξενία τμημάτων ναυτιλιακών σπουδών/σεμιναρίων.




Ομάδα εργασίας : Βερναρδάκη Αλεξάνδρα, Βιολάκης Πέτρος, Γραμματικός Ιωάννης, Καλλέργη Έφη, Καλογερόγιαννης Αντώνιος